خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار اسپانیا
اتحاد اسپانیا
3
30,717

سود سرشار باشگاه ها واسپانسرها از ال‌کلاسیکو

سود سرشار باشگاه ها واسپانسرها از ال‌کلاسیکو
مسابقه مهیج ال کلاسیکو بین رئال مادرید و بارسلونا امشب و از ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه در مادرید برگزار خواهد شد. جدا از حساسیت های فوتبالی، این بازی از نظرسود های مالی فراوان برای دو تیم و اسپانسرهایشان نیز قابل بررسی است.
اولین ال‌کلاسیکوی فصل جاری که در سپتامبر به تساوی یک بر یک انجامید، ۴۲,۵ میلیون دلار ارزش رسانه‌ای برای اسپانسرها داشته است. این رقم از طریق اسپانسرهای پیراهن، لوگوهای روی کفش‌ بازیکنان، تبلیغات در ورزشگاه و... به دست آمده است؛ البته در بازی رفت، بارسلونا سهم بیشتری از این درآمد داشت و به‌ دلیل این که در نوکمپ میزبان بود، ۸۷ درصد این رقم نصیب آنها شد. حالا در بازی یکشنبه‌ شب، این رئال مادرید خواهد بود که سهم بیشتری از این درآمدزایی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، و به نقل از مجله فوربس، تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در حالی امشب در دومین ال‌کلاسیکوی فصل در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم می‌روند که جدال این دو تیم اسپانیایی که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند، پول هنگفتی را به جیب اسپانسرها سرازیر می‌کند. این دو تیم که در این فصل لیگا رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند، در ۱۲ دوره اخیر این لیگ ۱۱ بار قهرمانی را از آن خود کرده‌ و روی هم ۵۶ قهرمانی را در کارنامه‌شان دارند. وقتی این دو تیم با یکدیگر تقابل می‌کنند، سخت است که جنبه مالی آن را نادیده گرفت. رئال‌ مادرید با ۳,۶۵ میلیارد دلار و بارسلونا با ۳,۵۵ میلیارد دلار به ترتیب در رده دوم و سوم باارزش‌ترین برندهای ورزشی جهان قرار دارند. در این دو تیم، کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی رئال‌مادرید و لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا به ترتیب با ۸۸ و ۸۱,۴ میلیون دلار درآمد در بین پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال گذشته بوده‌اند.

این بازی برای اسپانسرها اما دیدار خاصی به‌ شمار می‌رود، زیرا پول هنگفتی را برای آنها به ارمغان می‌آورد. اولین ال‌کلاسیکوی فصل جاری که در سپتامبر به تساوی یک بر یک انجامید، ۴۲,۵ میلیون دلار ارزش رسانه‌ای برای اسپانسرها داشته است. این رقم از طریق اسپانسرهای پیراهن، لوگوهای روی کفش‌ بازیکنان، تبلیغات در ورزشگاه و... به دست آمده است؛ البته در بازی رفت، بارسلونا سهم بیشتری از این درآمد داشت و به‌ دلیل این که در نوکمپ میزبان بود، ۸۷ درصد این رقم نصیب آنها شد. حالا در بازی یکشنبه‌ شب، این رئال مادرید خواهد بود که سهم بیشتری از این درآمدزایی خواهد داشت.

پخش تلویزیونی ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول، ۶۰ درصد (۲۶,۸ میلیون دلار) از این درآمد را به خود اختصاص داد. برنامه‌های ورزشی و پوشش خبری، ۹,۴ میلیون دلار، شبکه‌های اجتماعی، ۵,۱ میلیون دلار و پوشش زنده نیز ۳,۲ میلیون دلار از درآمد این بازی را از آن خود کردند. شبکه‌های اجتماعی، این روزها جزء مهم و مولد ارزش برای اسپانسرها شده است. در ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول، رسانه‌های دیجیتال، مسئول تولید ۴۱ درصد از ارزش‌های مالی باشگاه رئال مادرید بوده‌اند. با ارزش‌ترین پستی که در شبکه‌های اجتماعی بوده، پخش زنده فینال رویدادی ورزشی بوده که ۴,۳ میلیون کاربر از طریق فیسبوک، آن را تماشا کرده‌اند که درآمدی ۱۸۶ هزار دلاری را برای اسپانسرها به ارمغان داشته است. حالا حساب کنید تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا که به‌ ترتیب ۱۰۱,۶ میلیون و ۱۰۱,۴ میلیون نفر تعقیب‌کننده در شبکه اجتماعی «فیسبوک» دارند، می‌توانند از این طریق، چه درآمدزایی‌ای کنند و این فقط یکی از چندین شبکه اجتماعی مشهور به شمار می‌رود.

برچسب‌ها: الکلاسیکو اسپانسر

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

17 0

111 Dembele1396/02/03

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi