خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار بایرن مونیخ
اتحاد بایرن مونیخ
6
16,275

خداحافظی ژابی آلونسو؛ نگاهی به گزینه های آنچلوتی برای جایگزی

خداحافظی ژابی آلونسو؛ نگاهی به گزینه های آنچلوتی برای جایگزی
بایرن مونیخ یکی از مسن ترین تیم های خود طی چند سال اخیر را دارد. اخیراً فیلیپ لام و ژابی آلونسو اعلام کردند که در پایان فصل، از دنیای فوتبال خداحافظی می کنند. با جدایی آلونسو، چه کسی جانشین وی خواهد شد؟

به گزارش وبسایت نود، با جدایی ژابی آلونسو از بایرن مونیخ در تابستان آینده، جای خالی مهمی در خط هافبک این تیم ایجاد می شود. البته بایرن مونیخ هنوز هم هافبک های خوبی را در اختیار دارد اما کارلو آنچلوتی باید به فکر راهی برای پر کردن جای خالی ژابی آلونسو باشد. فیلیپ لام نیز همچون ژابی آلونسو به پایان دوران فوتبال خود رسیده و در پایان فصل برای همیشه از میادین خداحافظی می کند. جالب این که لام و آلونسو مجموعاً ۹ قهرمانی بوندس لیگا، ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و ۲ عنوان قهرمانی جام جهانی را به دست آورده اند. گزینه های کارلو آنچلوتی برای پُر کردن جای خالی ژابی آلونسو چیست؟
ژابی آلونسو در تابستان ۲۰۱۴ از رئال مادرید به بایرن مونیخ پیوست و طی سه فصل گذشته، قلب تپنده تیمش در میانه میدان بود. بازیکنان هجومی تر بایرن همچن آرین روبن، فرانک ریبری و داگلاس کاستا با حمایت و پاس های ژابی آلونسو گل های حساسی را برای تیم خود به ثمر رساندند. تکنیک فردی کم نظیر و قدرت پاسوری بی نظیر وی باعث شد تا بایرن طی دو دوره اخیر بوندس لیگا به قهرمانی رسیده و او در آستانه هت تریک قهرمانی در بوندس لیگا برای سومین بار است.

وبسایت رسمی بوندس لیگا برای پُر کردن جای خالی ژابی آلونسو در خط هافبک بایرن مونیخ، ۴ گزینه متفاوت یعنی آرتورو ویدال، تیاگو آلکانتارا، یاسوا کیمیش و رناتو سانچز را پیشنهاد داده است. البته این پیشنهاد با این فرض بوده که بایرن مونیخ در تابستان آینده اقدام به خرید یک هافبک جدید برای جانشینی ژابی آلونسو نداشته و به همین هافبک ها اکتفا نماید. به هر حال یک چیز قطعی است که با جدایی ژابی آلونسو، نقش کلیدی تری به آرتورو ویدال و تیاگو آلکانتارا سپرده شده و احتمالاً یاسوا کیمیش نیز بهترین فرصت را برای حضور ثابت در ترکیب بایرن به دست خواهد آورد.
آرتورو ویدال

شاید آرتورو ویدال محتمل ترین گزینه برای جانشینی ژابی آلونسو باشد. ویدال در اغلب بازی های این فصل کنار آلونسو به عنوان هافبک دفاعی بایرن مونیخ در سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان رفته است. ویدال یک بازیکن انعطاف پذیر بوده و قابلیت بازی در نقاط مختلف از خط هافبک را دارد و کامل ترین هافبک بایرن محسوب می شود. این ستاره شیلیایی به همان اندازه که قادر به بازی در پست هافبک دفاعی و بازیسازی از عقب است، توانایی بالایی در ایفای نقش تهاجمی و مشارکت در حملات تیمش را دارد. دو گل آرتورو ویدال مقابل آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا، بهترین گواه این مدعاست.

اگر چه ویدال را در یوونتوس و یا تیم ملی شیلی به عنوان بازیکنی با ذائقه تهاجمی می شناختیم اما او در بایرن به اوج پختگی رسیده و توانایی های خود در کارهای تدافعی را نیز به رخ کشیده است. آرتورو ویدال از لحاظ کسب افتخار و تجربه نیز چیزی کمتر از ژابی آلونسو نیست. ۴ قهرمانی پیاپی سری آ به همراه یوونتوس، ۲ قهرمانی پیاپی کوپا آمریکا به همراه تیم ملی شیلی و یک قهرمانی بوندس لیگا در فصل گذشته با تیم بایرن مونیخ ثابت کرده که «کینگ آرتورو» تا چه اندازه تشنه موفقیت است.
تیاگو آلکانتارا

برای جانشینی ستاره اسپانیایی بایرن مونیخ، برخی از کارشناس ها یک گزینه اسپانیایی دیگر یعنی تیاگو آلکانتارا را پیشنهاد می دهند. وی با پیشنهاد پپ گواردیولا از بارسلونا دل کند و به بایرن مونیخ پیوست اما به سرعت پیشرفت کرد و در فصل جاری تحت هدایت کارلو آنچلوتی، شاهد عملکرد فوق العاده ای از تیاگو هستیم. تیاگو با توجه به اصالت برزیلی اش، صاحب تکنیک بالایی بوده و پاس های مرگباری را ارسال می کند. (مرگبار برای تیم های حریف)

تیاگو نیز همچون ویدال یک هافبک انعطاف پذیر بوده و قابلیت بازی در نقاط مختلف از میانه زمین را دارد. البته باید گفت که خلاقیت و قدرت بدنی تیاگو نسبت به ویدال، تا حدی کمتر است اما پیشرفت را می توان به وضوح در بازی ستاره محصول لاماسیا مشاهده کرد. لوتار ماتئوس به تازگی، نحوه بازی تیاگو را با دیگو مارادونا مقایسه و او را یک مهره بسیار کلیدی برای بایرن دانست. پاسی که تیاگو آلکانتارا برای توماس مولر فرستاد تا گل پیروزی بایرن مونیخ مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ رقم بخورد، یک پاس گل در بالاترین کلاس جهانی فوتبال بود.

وقتی که پپ گواردیولا در سال ۲۰۱۳ روی نیمکت بایرن مونیخ نشست، اولین بازیکنی که با اصرار وی به این تیم پیوست، همین تیاگو بود. مصدومیت های پیاپی در دو فصل نخست حضور تیاگو در بوندس لیگا، فرصت خودنمایی چندانی را به وی نداد اما تیاگو طی چند ماه اخیر، عملکرد بسیار خوبی داشته و تبدیل به یک وزنه در خط هافبک بایرن مونیخ شده است. تیاگو جزو ۵ بازیکنی بوده که کارلو آنچلوتی در فصل جاری، بیش از همه به آنها فرصت حضور در میدان را داده است. بایرن طی ۳۱ حضور تیاگو در بازی های این فصل، به طور میانگین ۲،۵۲ امتیاز گرفته که یک آمار فوق العاده محسوب می شود. ۳ گل و ۴ پاس گل نیز حاکی از این واقعیت بوده که تیاگو چه پتانسیل بالایی برای مشارکت در کارهای تهاجمی تیمش دارد.
یاسوا کیمیش

یاسوا کیمیش یکی دیگر از گزینه های جانشینی ژابی آلونسو است هر چند که اغلب کارشناس های فوتبال آلمان، کیمیش را بیش از آن که جانشین ژابی آلونسو بدانند، از او به عنوان جانشین فیلیپ لام چه در بایرن و چه در تیم ملی آلمان یاد می کنند. تفاوت کیمیش با دو ویدال و تیاگو این است که او جوان تر بوده و هنوز نتوانسته در ترکیب اصلی بایرن جا بیفتد. باید این پرسش را مطرح کرد که بالاخره کارلو آنچلوتی چه زمانی به فکر جوان گرایی و تغییر نسل در تیمش خواهد بود؟

برچسب‌ها: خداحافظی ژابی الونسو

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

19 0

192 Bαrceloɴα1396/01/03

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi