خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار بارسلونا
اتحاد بارسلونا
4
97,026

بچه پولدارهای فوتبالیست!

بچه پولدارهای فوتبالیست!
وقتی اسم فوتبال به میان می‌آید، ذهن‌ها معمولا به سمت ستاره‌هایی می‌رود که از زمین‌‌های خاکی و محله‌های فقیرنشین به ثروت‌های هنگفت رسیده‌اند. بی‌شک داستان زندگی فوتبالیست‌های حرفه‌ای که با تلاش و کوشش از هیچ، همه چیز ساخته‌اند بسیار جذاب است. اما آشنایی با آن‌هایی که با بی‌پولی و گرسنگی کاملا غریبه‌اند هم خالی از لطف نیست. ستاره‌هایی که نه برای فرار از فقر، که صرفا به خاطر عشق این ورزش را انتخاب کرده‌اند.

این مطلب نگاهی دارد به فوتبالیست‌های حرفه‌ای که در خانواده‌هایی ثروتمند بزرگ شده‌اند.

جرارد پیکه

مدافع میانی اهل کاتالونیای تیم ملی فوتبال اسپانیا هیچ چیز در زندگی‌اش کم ندارد. او برای بارسلونا، یکی از بزرگ‌‌ترین باشگاه‌های دنیا بازی می‌کند و از طرف دیگر هم با شکیرا، خواننده پرآوازه کلمبیایی ازدواج کرده. این طور که پیداست زندگی همیشه روی خوشش را به پیکه نشان داده. او در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمده و هیچ‌وقت مشکل مالی نداشته.

پدر جرارد، "ژوان" یک وکیل و تاجر موفق است و مادرش، "مونسرات" هم ریاست یکی از معروف‌ترین بیمارستان‌های بارسلونا را برعهده دارد. پدربزرگ او، "آمادور برنابئو" با این که نامی به شدت رئال مادریدی دارد، رئیس سابق بارسلونا بوده.

کارنامه حرفه‌ای این بازیکن هم نقاط درخشان کم ندارد: ۶ قهرمانی در لالیگا با بارسلونا، یک قهرمانی در لیگ برتر با منچستر یونایتد و ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سه بار با بارسا و یک بار با منچستر یونایتد.

فرانک لمپارد

ستاره پیشین چلسی برای رسیدن به جایگاه کنونی‌اش خیلی به این در و آن در زد، اما نه از نظر مالی. پدرش که او هم فرانک لمپارد نام دارد، مدافع چپ وستهم بود و زندگی مرفهی برای خودش ساخت. هری ردنپ، مربی سرشناس انگلیسی هم دایی اوست. او و پسردایی‌اش جیمی ردنپ، بازیکن سابق لیورپول، تاتنهام و ... محصولات یک خانواده کاملا فوتبالی بودند.

لمپارد در مدرسه "برنتوود" که یکی از معتبرترین مدارس خصوصی انگلیس به حساب می‌آید درس خواند و با نمراتی بالا فارغ‌التحصیل شد. او فوتبال را از وستهم، باشگاهی که پدرش هم در آن بازی کرده بود آغاز کرد و در چلسی به اوج شهرت رسید. فرانک بهترین گلزن تاریخ آبی‌ها است و به احتمال زیاد یک روز به عنوان مربی به این تیم باز خواهد گشت.

کاکا

هافبک برزیلی در حال حاضر در لیگ فوتبال آمریکا برای اورلاندو سیتی بازی می‌کند. نام اصلی‌اش "ریکاردو ایزکسون دوس سانتوس لیته" است. برادر کوچک کاکا وقتی هنوز درست به حرف نیفتاده بود به جای ریکاردو، کاکا صدایش می‌کرد و او هم بعدها آن را به عنوان لقبش انتخاب کرد.

کاکا بر خلاف سایر فوتبالیست‌های مشهور برزیلی در فقر بزرگ نشد و از آنجایی که خانواده همه نیازهایش را برطرف می‌کرد هیچ‌وقت مجبور نشد بین فوتبال و مدرسه یکی را انتخاب کند. پدرش، "بوسکو ایزکسون پریرا لیته" مهندش و مادرش "سیمونه دوس سانتوس" معلم مدرسه بود.

کاکا یک مسیحی به شدت معتقد است و همه موفقیت‌هایش را نتیجه لطف و عنایت خدا می‌داند. شکستگی ستون فقرات در سن ۱۸ سالگی این بازیکن را تا مرز خداحافظی از فوتبال پیش برد، اما او توانست این مصدومیت را به کلی پشت سربگذارد. خودش معتقد است بهبودش معجزه‌ای از سوی خداوند بوده.

رابین فان‌پرسی

ستاره هلندی با جدایی از آرسنال و پیوستن به رقیب‌ این تیم، منچستریونایتد ، دل خیلی‌ها را شکست. اما از آن بدتر برای هوادران آرسنال این بود که منچستر یونایتد در همان فصل اول با کمک او قهرمان لیگ برتر شد، اتقاقی که در طول ۸ سال حضور او در آرسنال برای این تیم نیفتاده بود.

فان‌پرسی هیچ‌وقت طعم فقر را نچشیده. پدرش، "باب"، مجسمه‌سازی معروف است و مادرش،"یوسه راس" هم نقاش، طراح جواهرات و معلم است. فان‌پرسی البته زندگی خانوادگی چندان خوبی نداشته. در کودکی پدر و مادرش از هم جدا شدند و پدرش بزرگش او را بزرگ کرد. رابین در مدرسه مشکلات زیادی داشت و یکی از بازیگوش‌ترین و شرورترین دانش‌آموزان مدرسه بود.

از آنجایی که رابین در خانواده‌ای هنری به دنیا آمده بود، هیچ‌کس انتظار نداشت فوتبال را انتخاب کند، اما او به دنبال چیزی هیجان‌انگیزتر از هنر بود. او راه والدینش را دنبال نکرد اما آن‌ها هم هیچ‌وقت پشت فرزندان‌شان را خالی نکردند.

ماریو گوتسه

هافبک تهاجمی دورتموند در خانواده‌ای مرفه به دنیا آمده. پدر این بازیکن ۲۴ ساله که یکی از استعدادهای برتر اروپا به حساب می‌آید، "یورگن گوتسه" استاد دانشگاه فنی دورتموند است. او در اوایل دهه ۱۹۹۰ به عنوان پژوهشگر در دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه ییل آمریکا کار می‌کرد.

ماریو در سال ۲۰۰۱ وقتی ۸ ساله بود به دورتموند پیوست. خود او همیشه گفته که ثروت و شهرت پدرش تأثیر زیادی در پیشرفت‌هایش داشته، هرچند که به هیچ وجه نمی‌توان نبوغ این ستاره جوان را زیر سوال برد. دو برادر دیگرش فابین و فلیکس هم مثل او فوتبال را انتخاب کرده اند.

اولیور بیرهوف

مهاجم سابق تیم ملی آلمان، فرزند دکتر "رولف بیرهوف" یکی از غول‌های انرژی این کشور بود. زندگی مرفه البته تنها چیزی نبود که رولف به پسرش داد، او از همان کودکی اولیور را با اخلاق کاری آشنا کرد. گفته می‌شود رولف یک بار اولیور را مجبور کرده در باغچه یخ زده خانه ضربه سر شیرجه ای را تمرین کند؛ فقط به این دلیل که با لباس‌های بدون لکه از تمرین فوتبال به خانه بر‌گشته بود.

این سختگیری‌ها البته دست آخر نتیجه داد و بیرهوف یکی از فوتبالیست‌های بزرگ آلمان شد. او با میلان قهرمانی در سری A را تجربه کرد و در یورو ۱۹۹۶ با زدن اولین گل طلایی تاریخ فوتبال جهان، تیم ملی آلمان را به قهرمانی اروپا رساند.

ماریو بالوتلی

"سوپر ماریو" یکی از خبرسازترین شخصیت‌های فوتبالی حال حاضر دنیا در پالرموی ایتالیا از پدر و مادری اهل غنا به دنیا آمد. توماس و روز بارووا اما به دلیل ناتوانی مالی فرزندشان را به خانواده‌ای ایتالیا سپردند: فرانچسکو و سیلویو بالوتلی، زوجی ثروتمند که در منطقه اعیان‌نشین "کنچسیو" در شهر برشا ایتالیا زندگی می‌کردند.

پدر و مادر واقعی ماریو البته بعدها ادعا کردند که پسرشان را فقط برای یک سال به بالوتلی‌ها سپرده بودند و بعد از آن همه تلاششان را برای پس گرفتن او انجام دادند. اما وکلایی که این خانواده ایتالیایی به واسطه ثروتشان استخدام کرده بودند، کمک کردند تا آن‌ها در دادگاه برنده شوند.

وقتی ماریو بزرگ شد، با انتخاب نام خانوادگی بالوتلی پدر و مادر واقعی‌اش را کاملا از داشتنش ناامید کرد. او در زندگی هیچ‌وقت با مشکل مالی روبرو نشد و اگر کمی نظم و انضباط داشت می‌توانست کارنامه حرفه‌ایی پربارتری هم داشته باشد. او هنوز وقت دارد و با توجه به این که در تیم نیس عملکرد خوبی داشته، می‌تواند بیش از پیش امیدوار به آینده باشد.

آندرآ پیرلو

ستاره ۳۷ ساله ایتالیایی که مثل بسیاری دیگر سال‌های آخر فعالیت حرفه‌ایش را در لیگ فوتبال آمریکا می‌گذراند، در خانواده‌ای بسیار ثروتمند به دنیا آمد. پدرش "لوئیجی" صاحب کارخانه فولادی است که در ۱۹۸۲ در شهر برشای ایتالیا تأسیس کرد. بخشی از سهام این کارخانه هم به پیرلو تعلق دارد. این طور که پیداست ستاره پیشین اینتر، میلان و یوونتوس بدون درخشش در فوتبال هم می‌توانسته حساب‌های بانکی پر از پول داشته باشد.

جان‌لوکا ویالی

ستاره پیشین بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا از جمله یوونتوس، چلسی و تیم ملی فوتبال ایتالیا فرزند یک میلیونر ایتالیایی است و به همراه ۴ خواهر و برادرش در قصر " بلجویوسو" در شهر "کرمونا"ی ایتالیا که ۶۰ اتاق داشته، بزرگ شده.

ویالی به طور جدی گلف بازی می کند و در رقابت‌های قهرمانی "دانهیل لینکز" که از ثروتمندترین تورنمنت‌های اروپایی به حساب می‌‌آید هم شرکت کرده.

برچسب‌ها: پولدار لیست مرفه بالوتلی بیرهوف کاکا پیکه

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

27 2

1,532 سوباسا1395/10/05

مسی افسانه ای: سپاس بخاطر اطلاعات

5 دی (13:08)


ƓöƘƬüƦƘ: عالی بود

5 دی (10:31)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi