خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار گالاتاسارای
اتحاد گالاتاسارای
26
887

گالاتاسرای شیر 110 ساله ترکیه،الگویی برای همه تیم ها

گالاتاسرای شیر 110 ساله ترکیه،الگویی برای همه تیم ها
به گزارش کاپ، 30اکتبر1905، روز تأسیس قدیمی‌ترین تیم فوتبال ترکیه است.
در روزهای غروب امپراتوری عثمانی تیم فوتبالی با نام کامل گالاتاسرای فوتبال کولوب‌لو تأسیس شد که اکنون و پس از گذشت بیش از یک قرن با القابی چون جیم بوم، اصلان(شیر)،‌ ساره قرمز لار(زرد و قرمزها) و فاتحان اروپا در بین هواداران ترک شهرت دارد. اما عمده فوتبالدوستان در سراسر جهان، این تیم را به نام اختصاری باشگاه می‌شناسد یعنی «گالا» تیم فوتبال باشگاه تنها بخشی کوچکی از باشگاه را تشکیل می‌دهد گالاتاسرای مجموعه‌ای است از دبیرستان و دانشگاه و تیمهای مختلف ورزشی در رشته‌های والیبال (زنان و مردان)، بسکتبال(زنان و مردان)، دو و میدانی، بسکتبال با ویلچر، اسب سواری، جودو، قایقرانی بادبانی، قایقرانی پارویی، شنا، واترپلو( زنان و مردان)، تنیس، اتومبیل رانی فرمول یک، بریج و هندبال، اما بی‌شک مشهورترین تیم این باشگاه، تیم فوتبال گالا است.
صاحب تمام افتخارات:
گالا تاسرای با کسب 44 قهرمانی داخلی، پر افتخارترین باشگاه ترکیه است از جمله عناوین این تیم می‌توان به قهرمانی در 20 دوره لیگ، 16 دوره جام حذفی و 14 سوپرکاپ کشور اشاره کرد. این تیم یکی از سه باشگاهی است که در تمام 57 دوره لیگ سراسری حضور داشته است. همچنین در سال 2000 با فتح جام یوفا و سوپرکاپ اروپا به نخستین باشگاه ترکیه‌ای بدل شد که در یکی از جامهای اروپایی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده است. گالا همچنین اولین تیمی بود که بدون حتی یک شکست، فاتح جام یوفا شد.در مسابقات داخلی نیز انواع و اقسام رکورد هارا به خود اختصاص داده است تنها تیمی که 4 بار متوالی فاتح لیگ شده است، واین افتخارات را در بین سالهای 1997 تا 2000 به خود اختصاص داد،و همچنین گالا اولین تیم ترکیه ای هست که در رنکینگ باشگاه های فوتبال جهان به رتبه اول صعود کرد. ز 1963 تا سال 2011 در استادیوم علی سامی ین، مسابقه می‌داد. اما از آن سال به بعد راهی استادیوم «تورک تله کام آره‌نا» شد. استادیومی با گنجایش52695 تماشاگر در منطقه سویران تپه هواداران گالا در این استادیوم رکوردی منحصر به فرد به جای نهادند. رکورد پر سروصداترین استادیوم عالم با صدایی معادل غرّش یک هواپیما در حال بلندشدن یعنی 76/131 دسی‌بل! در دنیای مجازی نیز گالا باشگاهی منحصر به فرد است. پرطرفدارترین باشگاه ترکیه یکی از سه تیم این کشور است که بیش از 10 میلیون هوادار در فیس‌بوک و توییتر دارد. جالب این ‌جاست که حدود 38% این هواداران در خارج ترکیه به سر می‌برند. گردش مالی گالاتاسرای نیز نمونه بی‌نظیری از یک باشگاه موفق است و درآمد سالانه تیم 1/95 میلیون یورو است.

برچسب‌ها: گالاتاسرای ترکیه

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

4 1

395 Abol Khaste1395/03/01

2 خرداد (22:17)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi