خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پرسپولیس
اتحاد پرسپولیس
1
104,149

پیام صادقیان و حماسه پراید!

پیام صادقیان و حماسه پراید!
در روزهایی كه كمپین «نه به خودروی ایرانی» حرف اول را در فضای مجازی می‌زند، یك ستاره فوتبال پیدا شده است كه بی‌وقفه برای یكی از اتومبیل‌های وطنی تبلیغ مجانی می‌كند! دیدن پیام صادقیان در كنار پراید، یك تصویر دور از ذهن و عجیب و غریب است كه برای تیفوسی‌های فوتبال، كاملا نامانوس می‌نماید.
با این وجود، خیلی‌ها در چند روز اخیر صادقیان را در كنار یك دستگاه پراید دیده‌اند كه با آن رفت‌وآمد می‌كند. برخی گمانه‌زنی‌ها حاكی از آن بود كه این اتومبیل، تاكسی تلفنی است و متعلق به صادقیان نیست. او اما در مصاحبه‌های اخیرش مدعی شده همه خودروهایش را فروخته تا از این به بعد فقط با پراید جابه‌جا شود و از حاشیه دور بماند! امروز تصمیم جدید ستاره نسل جدید فوتبال ایران می‌تواند نمایی دقیق تر بر روش‌های آنها برای رویارویی با چالش‌ها به تصویر کشد.
لوكس سواری كه پیاده شد
پیام صادقیان اصرار دارد استفاده‌اش از پراید را یك گام در سیر تحول شخصیتی‌اش به شمار بیاورد. او كه بعد از یك فصل بسیار پرحاشیه در پرسپولیس به نفت تهران رفته، از همان ابتدا گفته بود سعی می‌كند در طول دوران حضورش در این تیم، خودش را احیا كند و به سطح اول فوتبال كشور برگردد. او تا به حال در نفت روزهای آرام و كم‌حاشیه‌ای داشته، اما این آخری واقعا نوبر است. در شرایطی كه نتایج ضعیف نفت تهران و حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا باعث شده بازیكنان و كادر فنی آن چندان مورد تحسین و توجه رسانه‌ها نباشند، حالا پیام با پراید به ویترین خبرگزاری‌ها بازگشته است. صادقیان می‌گوید این بخشی از سبك زندگی جدید او است كه باعث تمركز بیشترش روی فوتبال می‌شود؛ اما آیا حق با این بازیكن است؟
ماشین یا سرنشین؟
در شرایط فعلی شاید پیام و سایر فوتبالیست‌های ایرانی باید به این پرسش مهم پاسخ بدهند كه حاشیه واقعی از كجا نشأت می‌گیرد؛ از ماشین یا سرنشین آن؟ واضح است كه خودرو هم مثل سایر ابزار و وسایل زندگی، در كنترل بشر است و شكل استفاده از آن را صاحبش تعیین می‌كند. شاید با پیش پا افتاده‌ترین خودروی دنیا هم بشود رفتارهای ناهنجار داشت، همان‌طور كه باوجود بهره‌مندی از خودرو‌های آخرین مدل هم می‌توان سالم و مفید زندگی كرد. اینها با هم منافاتی ندارند؛ همان‌طور كه بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال جهان با شیك‌ترین ماشین‌ها رفت‌وآمد می‌كنند و البته معمولا هم مشكلی پیش نمی‌آید. اینكه صادقیان تصمیم گرفته زندگی حرفه‌ای‌اش را متحول كند جای تقدیر دارد، اما دگرگونی در سطح این ظواهر به كار كسی نمی‌آید. انقلاب باید از درون رخ بدهد.
داد از فاصله طبقاتی
تامل‌برانگیزترین بخش این ماجرا اما، مربوط به ژست افتادگی پیام صادقیان است؛ ژستی كه با ایستادن در كنار یک دستگاه پراید فراهم شده است. شرایط طوری است كه انگار حماسه‌ای رقم خورده و اسطوره‌ای خودش را به سطح مردم كوچه و خیابان نزدیك كرده است! حرف بر سر شخص صادقیان نیست، بلكه موضوع به فوتبالیست‌هایی مربوط می‌شود كه غالبا در ایران بسیار بیشتر از معدل عموم مردم و البته آنچه استحقاقش را دارند پول می‌گیرند.
سطح بالای دستمزدها در كشورمان باعث شده بسیاری از بازیكنان بلافاصله بعد از رسیدن به لیگ برتر صاحب دستمزدهایی شوند كه شاید یك سالش بالاتر از درآمد 10 سال كار مردم عادی باشد. سال‌ها است كه رسانه‌ها و منتقدان در این مورد سخن می‌گویند. محمد دادكان به دفعات مدعی شده بالاترین دستمزدی كه یك بازیكن ایرانی می‌گیرد، باید 100 میلیون تومان باشد. حتی اگر نظرات رئیس پیشین فدراسیون فوتبال را مبالغه‌آمیز بدانیم، باز مسلم است كه سطح پرداخت‌ها در فوتبال ایران بسیار بالا است؛ معضلی كه در اثر دولتی بودن این حوزه پدید آمده و تا فوتبال ما به شكل واقعی خصوصی نشود، از میان نخواهد رفت. شاید اگر دستمزدها در فوتبال ما عادلانه‌تر بود، دیگر هیچ فوتبالیستی نمی‌توانست با ایستادن در كنار یك خودروی تولید داخل كه بسیاری از مردم آرزوی تصاحبش را دارند، ژست تواضع بگیرد و به بمب خبری تبدیل شود. گو اینكه این بحث از زاویه «فرهنگی» هم قابل ارزیابی است كه خودش مجال مفصل دیگری را می‌طلبد.
خبر عجیب در مورد صادقیان
پرایدسواری پیام اما، تنها خبر عجیب این روزها در مورد او نیست؛ چه اینكه بعد از غیبت صادقیان در بازی حذفی نفت تهران و دیانای باقرشهر، سایت تابناك یك خبر بسیار عجیب در مورد وی روی خروجی‌اش گذاشت.
در بخشی از این خبر با تیتر «صادقیان از نفت كنار گذاشته شد» می‌خوانیم: «علیرضا منصوریان تیمش را با استفاده از همه نفرات اصلی به مصاف دیانای باقرشهر فرستاد تا بالاخره طعم پیروزی را در مسابقات رسمی فصل جدید بچشد. با این حال نامی از پیام صادقیان در فهرست 18 نفره نفت دیده نمی‌شد و این مساله عجیب بود. خبرنگاران حاضر در ورزشگاه با دیدن لیست بازیکنان و ستون ذخیره‌ها متوجه این موضوع شدند و از آنجا که صادقیان به هیچ عنوان مصدوم نبود، به نتیجه ساده‌ای رسیدند که فصل گذشته بارها به آن رسیده بودند. هنوز مشخص نیست صادقیان به چه دلیلی ناگهان از فهرست نفت کنارگذاشته شده اما با توجه به عقیده منصوریان مبنی بر برخورد پنهان با بازیکنان خاطی بدون رسانه‌ای شدن، احتمال کنار گذاشته شدن انضباطی این بازیکن جنجالی زیاد است. منصوریان در مورد ماجرای بیرانوند نیز چیزی به رسانه‌ها نگفته بود و اگر این دروازه‌بان جوان موضوع را به خبرنگاران نمی‌گفت، شاید کسی متوجه ریز جزئیات نمی‌شد.»
این در حالی است كه قنبرزاده، مدیرعامل نفت تهران در مورد غیبت صادقیان گفته: «صادقیان هیچ مشکل انضباطی ندارد و صرفا با نظر کادرفنی در این بازی شركت نداشت. البته متاسفانه رسانه‌ها روی صادقیان زوم هستند وگرنه نانگ هم دیروز در لیست 18 نفره حضور نداشت.»

برچسب‌ها: پراید پیام صادقیان حماسه

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

13 1

1,805 Uruguay1394/07/20

آپولو: از سایپا پول گرفته

20 مهر (16:20)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi