خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار منچستریونایتد
اتحاد منچستریونایتد
7
10,279

آلکس فرگوسن خواهان هم سطح شدن حقوق خود با وین رونی شده بود

آلکس فرگوسن خواهان هم سطح شدن حقوق خود با وین رونی شده بود
آلکس فرگوسن سرمربی سابق باشگاه منچستر یونایتد در آخرین کتاب خود با عنوان "رهبری" نوشته پس از افزایش حقوق وین رونی او خواستار افزایش دستمزد خود در این باشگاه شده بوده است.

سرمربی سابق منچستریونایتد پس از افزایش دستمزد وین رونی در سال ۲۰۱۰ خواستار دو برابر شدن حقوق خود شده بود.

رونی پیش از امضای تمدید قرارداد با منچستریونایتد قصد ترک این باشگاه را داشت ولی با امضای قراردادی جدید که بر اساس آن هفته‌ای ۲۵۰ هزار پوند از این باشگاه دریافت می‌کرد در اولدترافورد ماندنی شد.

سرمربی سابق منچستریونایتد در مورد افزایش حقوق رونی در کتاب جدید خود نوشته است: "به آنها گفتم که این عادلانه نیست که رونی دو برابر حقوقی که من می‌گیرم دریافت کند. جول گلزیر یکی از مالکان باشگاه منچستریونایتد گفت: من کاملا موافقم اما ما چه کار می‌توانیم بکنیم؟ خیلی ساده بود. ما توافق کرده بودیم که هیچ بازیکنی بیشتر از من حقوق دریافت نکند."

الکس فرگوسن که به مدت ۲۶ سال هدایت "شیاطین سرخ" را برعهده داشت در تازه‌ترین کتاب خود در مورد هنر مربیگری در دنیای فوتبال است درباره مسایل متفاوتی در دنیای فوتبال اظهارنظر کرده.

فرگوسن در پایان دوران مربیگری خود در سال ۲۰۱۳ و انتخاب دیوید مویز گفته است: "ما باید این دوران را بهتر مدیریت می‌کردیم."

سرمربی سابق منچستریونایتد به همراه این تیم دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، ۱۳ بار قهرمان لیگ برتر، ۵ بار قهرمان جام حذفی و چهار بار قهرمان جام اتحادیه انگلستان شد.

دیوید مویز پس از اعلام بازنشستگی الکس فرگوسن در تابستان سال ۲۰۱۳، هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت. اما مویز تنها ده ماه بعد پس از ناکامی در رقابت‌های لیگ و عدم راهیابی به رقابت‌های اروپایی از سمت خود برکنار شد. اما فرگوسن ۷۳ ساله در کتاب جدید خود گفته که پیش از انتخاب دیوید مویز به‌عنوان سرمربی جدید منچستریونایتد، پپ گواردیولا انتخاب اصلی او برای سرمربیگری این تیم بوده است.

او همچنین در مورد بررسی دیگر گزینه‌های هدایت منچستریونایتد در کتاب جدید خود نوشته است. به گفته الکس فرگوسن، ژوزه مورینیو سرمربی چلسی، کارلو آنچلوتی سرمربی سابق رئال مادرید، یورگن کلوپ سرمربی بوروسیا دورتموند و لویی فان خال سرمربی تیم ملی هلند در آن زمان از نامزدهای اصلی نشستن بر روی نیمکت سرمربیگری منچستریونایتد بودند.

الکس فرگوسن پس از ملاقاتی که با پپ گواردیولا در نیویورک در سال ۲۰۱۲ درباره او نوشته است: "من او را بسیار مورد تحسین قرار دادم."

فرگوسن در ادامه درباره این ملاقات می‌گوید: "از پپ خواستم پیش از قبول پیشنهاد باشگاه دیگری با من تماس بگیرد اما او به من زنگ نزد و پس از ژوئن ۲۰۱۳ به بایرن مونیخ رفت... زمانی که ما روند یافتن جانشینی برای من را آغاز کردیم، گزینه‌های وسوسه‌انگیزی را در فهرست داشتیم که امکان به خدمت گرفتن آنها وجود نداشت."

موضوعات دیگری که در کتاب تازه الکس فرگوسن به آن اشاره شده است:

چرا او به پل پوگبا اجازه داد که یونتووس برود: "ما با پل قراردادی سه ساله داشتیم و براساس این قرارداد می‌توانستیم قرارداد او را یک سال دیگر تمدید کنیم و قصد این کار را هم داشتیم. اما ناگهان سر و کله مینو رایولا مدیر برنامه‌های او پیدا شد و اولین ملاقات من با او افتضاح بود. من او مثل کارد و پنیر بودیم."

ماریو بلوتلی: "در سال ۲۰۱۰ در یک مقطع زمانی کوتاه به خدمت گرفتن او را سبک و سنگین کردیم. من وظیفه خود را برای خرید او انجام دادم، با افرادی که در ایتالیا با آنها در ارتباط بودم تماس گرفتم و درباره او با آنها حرف زدم اما بازخوردی که از آنها گرفتم تایید کرد که به خدمت گرفتن او ریسک بزرگی است."

رایان گیگز به‌عنوان سرمربی: "رایان سرانجام مربی بزرگی خواهد شد. او باهوش، با جذبه و دارای دانش لازم است. اگر او به جای ۴۰ سالگی، در اواسط سی سالگی از فوتبال خداحافظی می‌کرد، می‌توانست دستیار من در ۵ سال آخر مربیگری من در منچستریونایتد باشد."
تنها چهار بازیکن در کلاس جهانی داشتم

پر افتخارترین سرمربی تاریخ باشگاه منچستریونایتد در بخش دیگری از کتاب جدید خود گفته او در دوران حضور خود در این باشگاه تنها با چهار بازیکن که به نظر او در کلاس جهانی بودند، کار کرده است.

ستارگان مختلفی در دوران ۲۶ ساله حضور الکس فرگوسن برای منچستریونایتد بازی کرند اما به نظر او پل اسکولز، اریک کانتونا، کریستیانو رونالدو و رایان گیگز بهترین بازیکنانی بودند که در این مدت در اختیار داشته است.

الکس فرگوسن در گفتگویی درباره این موضوع گفته است: "آنها جریان بازی را تغییر می‌دادند و شواهد هم این موضوع را تایید می‌کند."

فرگوسن پیوستن اریک کانتونا در نوامبر ۱۹۹۲ از لیدزیونایتد به منچستریونایتد را "کارگشا" توصیف کرده است. الکس فرگوسن در پایان فصل ۹۳-۱۹۹۲ برای اولین بار به همراه منچستریونایتد قهرمان لیگ انگلستان شد.

او گفته در مورد گیگز، اسکولز و رونالدو نوشته است: "بازیکنان جوانی مانند رایان و اسکولز بی‌نظیر بودند و نکته‌ اصلی در مورد این دو بازیکن دوران طولانی بازی آنها بود. آیا بازیکنانی بوده‌اند که عملکردی هم سطح این دو بازیکن در تاریخ لیگ برتر داشته باشند؟ هیچ بازیکنی نبوده است، هیچ. مسلم است که رونالدو یک نابغه تمام عیار بود."

به نظر الکس فرگوسن بازیکنانی مانند وین رونی کاپیتان انگلستان، دیوید بکهام، روی کین، کارلوس توز، ریو فردیناند و پیتر اشمایکل تنها "بازیکنان خوبی" بودند. الکس فرگوسن هم اکنون مدیر باشگاه منچستریونایتد است و سخنرانی‌هایی هم مدرسه اقتصاد هاروارد دارد.
انتخاب گیگز به‌عنوان کمک مربی شاهکار بود

فرگوسن بر این باور است که لویی فان خال با انتخاب رایان گیگز به‌ عنوان دستیار اول خود، شاهکار کرده است. گیگز ۴۱ ساله که در زمان حضور الکس فرگوسن ۳۴ جام قهرمانی به همراه منچستریونایتد کسب کرده، در سال ۲۰۱۴ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و به‌ عنوان مربی کار خود را در منچستریونایتد دنبال کرد.

برچسب‌ها: فرگوسن آلکس فرگوسن سرمربی رهبری کتاب حقوق سر الکس

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

21 1

748 سوباسا1394/07/01

کریس یونایتد7: سر الکس دوستت داریمو تو بی نظیر و بهترینی. و انتخاب این 4 بازیکن به عنوان بهترینها واقعا انتخاب درست و دقیقی بود

1 مهر (12:27)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi